Małomiejska Sienkiewka

Sienkiewka to kielecka promenada. W szpalerze kamienic dostrzegamy te największe i najbardziej okazałe. Jednak przy Sienkiewce, podobnie jak przy kieleckim Rynku zobaczymy zabudową małomiasteczkową. Z jednej strony nic w tym dziwnego, bo Kielce metropolią nigdy nie były. Z drugiej strony trochę dziwnie wyglądają piętrowe budynki przy promenadzie.

Mimo, że chodziłem po Sienkiewce setki, a może tysiące razy, to nie dostrzegałem do tej pory tego oczywistego stanu rzeczy. Zapewne mi to nie przeszkadzało i nie mam również z tym problemu dzisiaj.

Dla wielu osób małomiasteczkowość kojarzy się z prowincjonalizmem i zaściankowością. Nic na to nie poradzę. Może jestem konserwatywny i nieoświecony, ale lubię te świętokrzyskie małomiasteczkowe klimaty. 
/ zdjęcia z 22 października 2013 roku /
Małomiejska Sienkiewka Małomiejska Sienkiewka Reviewed by Witold Witecki on 5/28/2016 12:23:00 AM Rating: 5

Brak komentarzy

My Instagram